حكم اعدام مجرمی كه در پوشش مامور پست به ٤٠ زن تعرض كرده بود در دیوان عالی كشور رد و برای رسیدگی بیشتر به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

سلامت نیوز: حكم اعدام مجرمی كه در پوشش مامور پست به ٤٠ زن تعرض كرده بود در دیوان عالی كشور رد و برای رسیدگی بیشتر به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.
به گزارش سلامت نیوز ، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگو با میزان گفت: «متهم در ١٩ دی ٩٢ به جرم جعل عنوان، تهدید، سرقت، تجاوز و تعرض به زنان شوهردار و دختران دستگیر و پس از رسیدگی به پرونده‌اش در شعبه ١٥ دادگاه انقلاب به اتهام فساد فی‌الارض به اعدام در ملاعام محكوم شد اما این حكم از سوی قضات دیوان عالی كشور رد شد تا برای بررسی مجدد به شعبه هم عرض ارسال شود.» به گفته دولت‌آبادی، رد حكم اعدام به دلیل انجام تحقیقات بیشتر بوده است.
متهم مردی ٣٢ ساله است كه از اول تیر ٩١ به اتهام سرقت و تلاش برای تعرض به زنان در پوشش مامور پست، تحت تعقیب كارآگاهان پایگاه شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. در این روز زن جوانی به كلانتری ١١٠ شهدای تهران مراجعه كرد و به كارآگاهان گفت: «امروز پسر جوانی زنگ خانه‌ام را زد و مدعی شد مامور پست است اما وقتی پایین رفتم تا بسته‌ام را تحویل بگیرم ناگهان با او در پاركینگ روبه‌رو شدم. او مرا در همان آسانسور غافلگیر كرد و با تهدید چاقو گردنبندم را به سرقت برد. او می‌خواست مرا مورد آزار و اذیت هم قرار دهد اما وقتی داد و فریاد زدم، ترسید و با یك دستگاه موتوسیكلت مشكی فرار كرد.»
در حالی كه با ثبت شكایت زن جوان، كارآگاهان برای شناسایی متهم به تكاپو افتاده بودند، ده‌ها زن دیگر نیز به پلیس مراجعه و شكایت مشابهی تنظیم كردند. اما این‌بار متهم موفق شده بود تعدادی از آنها را مورد تعرض قرار دهد. یكی از شاكیان كه مورد آزار و اذیت قرار گرفته بود به كارآگاهان گفت: «سیزدهم شهریور امسال، پسری زنگ خانه‌ام را زد و خود را مامور پست معرفی كرد. او با این بهانه كه سند تفكیك شده واحد آپارتمان را آورده از من خواست پایین بروم اما او وقتی به پاركینگ رفتم ناگهان با فحاشی و تهدید چاقو، مرا مورد آزار و اذیت قرار داد.»
با ثبت شكایت ده‌ها زن جوان، چهره نگاری از متهم آغاز شد و تصویری نزدیك به او به دست آمد. با انتشار این تصویر در رسانه‌ها اما بار دیگر بر تعداد شاكیان افزوده شد تا آنجا كه به ٤٠ نفر رسید. تعدادی از آنها در شكایت‌های مشابه اعلام كرده بودند كه پسری جوان در پوشش مامور پست یا برق وارد خانه آنها شده و پس از سرقت، اقدام به آزار و اذیت‌شان كرده است. زن جوانی كه با دیدن تصویر متهم در رسانه‌ها به پایگاه شانزدهم مراجعه كرده بود به كارآگاهان گفت: «دوم تیر ٩٢ متهم زنگ خانه‌ام را زد و خود را مامور برق معرفی كرد و به بهانه تعمیرات وارد خانه‌ام شد. او در همان لحظه ورود، ناگهان تیغ موكت‌بری را زیرگلویم گذاشت و با تهدید به كشتن، تلاش كرد مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد كه داد و فریاد زدم و همسایه‌ها به كمكم آمدند. ما نتوانستیم متهم را دستگیر كنیم چون او با یك دستگاه موتوسیكلت مشكی پا به فرار گذاشت.»
در حالی كه تحقیقات كارآگاهان برای شناسایی مخفیگاه متهم ادامه داشت، زن جوانی به فوریت‌های پلیسی ١١٠ تماس گرفت و مدعی شد متهم را در یكی از مراكز تفریحی تهران دیده است. با حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات از زن جوان مشخص شد او خود پیش از این از سوی متهم مورد تعرض قرار گرفته اما شكایتی تنظیم نكرده است. در ادامه تحقیقات، تصاویر دوربین‌های مداربسته مركز تفریحی مورد بازبینی قرار گرفت و چهره متهم شناسایی شد. سرانجام ١٩ دی ٩٢، مخفیگاه متهم در یكی از روستاهای شهر صومعه‌سرای گیلان شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. او پس از انتقال به پایگاه شانزدهم مورد بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به سرقت و تعرض به كارآگاهان گفت: «من به شیشه اعتیاد دارم و قبلا در كارهای ساختمانی فعالیت می‌كردم و پول زیادی به دست آوردم. از روز حادثه چیز زیادی یادم نیست. آن موقع شیشه مصرف كرده و در حالت عادی نبودم و دنیا برایم شكل دیگری داشت. وقتی در پوشش مامور پست یا برق وارد خانه‌ها می‌شدم، زنان را با چاقو تهدید می‌كردم و بعضی‌های‌شان را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم.»با اعتراف متهم به تعرض به زنان، پرونده او با كیفرخواست فساد فی الارض به شعبه ٢٥ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد و قضات این شعبه برای او حكم اعدام در ملا عام صادر كردند كه با نقض این حكم در دیوان عالی كشور، پرونده برای رسیدگی مجدد در اختیار شعبه هم عرض قرار گرفت. 

اعلام این خبر از خبرگزاری میزان در حالی است كه خبرگزاری فارس و ایرنا خبر از تایید این حكم داده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha